lørdag den 14. februar 2015

Madame Salvatins Hemmelighed

(Anmeldereksemplar, venligst tilsendt af M & S Ellemose) "Madame Salvatins Hemmelighed" skrevet af Søren & Morten Ellemose, udgivet 2013, 4/5 Stjerner.

Lad ikke bogens størrelse narre dig, for den indeholder noget stort! Fortællingerne i denne lille bog forvandler sig til eventyr for øjnene af dig. Man kan skue både morale og karma i brødrende Ellemoses medrivende historier. Jeg blev i sandhed positivt overrasket og forundret. Så mange spørgsmål rejser sig. Hvordan blev disse små historier skabt? Hvor fandt de inspiration? Og er der mere af denne slags!? Mere end én slutning ruskede i mig, og jeg var forundret over de mange forskellige betydninger historierne afslørede.


Jeg tror, at forfatterne muligvis har taget ganske almindelige menneskers hemmeligheder, og omskrevet dem til eventyr (tilsat lidt ekstra krydderi). Eventyr vi alle kan relatere eller perspektivere til i en eller anden udstrækning. Vi bærer alle på hemmeligheder, store eller små. Vi må alle træffe beslutninger der får betydning for vores videre færden. Vi har alle følt os nedkæmpet, men rejst os igen. Ikke mindst må vi alle vælge hvilken vej vi vil gå.

2 kommentarer:

  1. Fin anmeldelse. Jeg var virkelig også overrasket over at den lille beskedne bog, kunne rumme alle de dejlig, mørke og finurlige eventyr, der hver og en tog mig med storm :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De var nemlig ret finurlige og besynderlige, men stort set hver eneste gav mening i sidste ende! Er virkelig glad for at have læst den:)

      Slet