fredag den 7. november 2014

TBR - tag

Jeg blev tagget af Birgitte til denne sjove lille leg. En leg som Irene har sat igang mellem os danske bogbloggere.Tak til Birgitte for tagget, here we go!:)

1. Hvordan holder du styr på din TBR-liste?
Jeg er, som så mange andre, afhængig af listeskrivning. Hver gang jeg hører eller ser en bog der er interessant, skal den straks kradses ned på papir - i håb om at jeg en dag når dertil. Der er ikke særlig meget orden i mine lister, eller for den sags skyld styr på hvor de er. Jeg griber hvad end jeg har, og det har resulteret i lister i både bøger, på papirlapper, regninger osv. Måske jeg snart skulle lave lidt system i det!?

2. Er dine TBR bøger mest e-bøger eller print?
Jeg ejer ingen e-bøger, og kommer nok heller aldrig til det. For mig, er det bare ikke bøger! Bøger for mig, mister deres charme når de bliver kopieret over på en skærm, og det er bare ikke lige så hyggeligt. Jeg elsker min bøger, at jeg kan se dem, se deres skønhed pryde mine hylder. Det bedste er, at lade fingrene glide hen over deres rygge, og med omhu vælge den næste historie, det næste eventyr. Grunden til at jeg kun har printet bøger, er nok til dels også fordi jeg sætter stor pris på bogskønhed, at deres cover er nøje designet med tanke på historien i den.

3. Hvordan beslutter du hvilken bog du vil læse?
Tit og ofte bestemmer mit humør mit valg af læsestof. Andre gange bruger jeg mit TBR-jar, hvor jeg lader tilfældigheden/skæbnen overtage.

4. Den bog der har været længst tid på din TBR?
Hmm.. Der er vist nogle stykker der konkurrerer om den plads...

5. En nyligt tilføjet bog til TBR-listen?
"Huset Longbourn" - som er en historie baseret på "Stolthed og fordom", set fra tjenestefolkenes syn. Samtidig kom "Mansfield Park" på listen.

6. En bog fra TBR-listen, der kun er der, på grund af coveret?
Det må helt klart være "Pride and prejudice" fra Barnes & Nobles leatherbound classics.
Den har det smukkeste cover, og er ganske enkelt enestående bedårende!

7. En bog fra din TBR-liste du ikke har tænkt dig at læse?
Camilla Läckberg's "Stenhuggeren". Jeg tror simpelthen min begejstring for krimier er udryddet permanent.

8. En endnu ikke udgivet bog som jeg glæder mig meget til at læse?
Der er faktisk 3 styks: "Dræb ikke en sangfugl", "Biernes hemmelige liv" og "Historien om A.J Fikry's liv".

9. En bog som alle andre har læst, som du stadig har til gode?
"Eleanor & Park" - er jeg bare den sidste på jorden som mangler at læse den bog??

10. En bog alle anbefaler dig?
Jeg får faktisk ikke anbefalet nogle bøger. Jeg lader mig inspirerer af andres bogkøb, læsning og anmeldelser, men en decideret anbefaling kan jeg ikke erindre jeg har fået.

11. En bog på min TBR-liste som jeg har glædet mig meget til?
"Amerikanske Guder" af Neil Gaiman. Jeg er lige begyndt på den, og jeg glæder mig til at se hvor den tager mig hen.

12. Antallet af bøger på min TBR-liste?
Av! skal man være helt ærlig?? Jeg har 188 bøger på listen, og den udvikler sig hele tiden. Blev helt modløs af at tælle sammen - det virker håbløst med så mange bøger og så lidt tid.


Jeg tagger Line og alle andre der vil lege med:)

6 kommentarer:

  1. Åh, hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste med trecifret antal ulæste bøger ;) Glæder mig til at høre hvad du synes om "Amerikanske guder", den er på min læseliste for december.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ak ja!! Listen varer evigt tror jeg, der kommer 10 bøger på, for hver en bog jeg læser. Uretfærdigt!! Hele... Glæder mig til at høre din mening om Amerikanske guder!:)

      Slet
  2. Jeg har altså heller ikke læst "Eleanor & Park" endnu, håber at få den læst denne måned! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har jeg da én med på mit hold!;) Vil helt vildt gerne læse den, har bare ikke ville mens den var så hypet - af frygt for at blive farvet af al den opmærksomhed den fik. Den står dog som nr. 5 på listen, så det varer nok ikke længe før jeg griber den:)

      Slet
  3. Åh, jeg glæder mig også helt vildt til, at "Historien om A.J Fikry's liv" udkommer! Den lyder simpelthen så god. Dog kan jeg ikke helt finde ud af med mig selv, om jeg rent faktisk kan vente til den danske udgave kommer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tjekket ugentligt om udgivelsesdatoen er blevet fremrykket - bliver dog skuffet hver gang. Har også overvejet bare at købe engelske udgave - tror og håber virkelig den er god!:)

      Slet